19 i 20 listopada w Sheraton Warsaw Hotel odbył się FinTech & InsurTech Digital Congress. Ponad 600 uczestników wysłuchało inspirujących debat, use-case’ów oraz prezentacji podczas 2 dni kongresu. Tematem przewodnim jesiennej się edycji była przede wszystkim kwestia szeroko rozumianej różnorodności i innowacyjności.

Hasło “diversity” było widoczne w całej dwudniowej agendzie. Podczas wydarzenia eksperci zwrócili uwagę na to, jak świadomie wykorzystywać umiejętności, doświadczenie zawodowe, różnice kulturowe lub płeć w cyfrowym świecie. Uwidoczniona została rola kobiet branży finansowej i ubezpieczeniowej oraz ich wkład w rozwój sektorów.

Uroczystego otwarcia wydarzenia dokonali Przewodniczący Rad Programowych, Marcin Petrykowski, Managing Director S&P Global, Przewodniczący Rady Programowej FinTech Digital Congress, Małgorzata Szturmowicz, Banking & Fintech Industry Expert, Vice-Przewodnicząca Rady Programowej FinTech Digital Congress
oraz Cezary Świerszcz, CEO, Bacca, Współprzewodniczący Rady Programowej InsurTech Digital Congress. W ramach panelu inauguracyjnego keynote speech o istocie transformacji cyfrowej wygłosiła Sonia Wedrychowicz-Horbatowska, Digital Transformation Practitioner and Thought Leader. O kobietach i ich wpływie na sektory jako kolejnej super-sile w Fintechu i Insurtechu rozmawiali uczestnicy debaty pod tym samym tytułem: Are women the next huge superpower in Fintech and Insurtech? Różnorodność – efektywność – innowacyjność”.

Drugiego dnia w ramach wydarzenia odbyły się dwie ścieżki tematyczne, FinTech oraz InsurTech. Uczestnicy wysłuchali wielu praktycznych use case’ów przedstawiających wdrożenia technologiczne w organizacjach czy pomysłów na finansowanie. Agenda 7. edycji FinTech Digital Congress poruszyła zagadnienia nawiązujące do przyszłości sektora. Eksperci zastawiali się nad koncepcją beyond banking, rozwoju challaneger i neo-banków, wpływie big-techów na ekosystem i roli, jaką odgrywają, oraz będą odgrywać w gospodarce światowej. Zastanawiano się jak oferować dodatkową wartość zamiast tradycyjnych usług finansowych, tak, aby była bezpiecznym i bezproblemowym elementem w obsłudze klienta. W bloku poświęconym platformizacji usług finansowych po raz pierwszy na kongresie omawiana była również współpracy retailerów z otoczeniem paymentowym. Część fintechową zakończyła bardzo ciekawa dyskusja nt. fintech eduction.

W ramach ścieżki InsurTech Digital Congress uczestnicy wysłuchali praktycznych casów i przykładów jak pobudzać innowacje w ubezpieczeniach, jak zarządzać sprzedażą i obsługa klienta w dobie cyfryzacji oraz co tak naprawdę oznacza bycie digital. Po raz pierwszy podczas kongresu podjęty został temat pracy agentów oraz tego, jak tę pracę usprawnić dzięki nowym technologiom. Nie zabrakło analizy przestrzeni współpracy ubezpieczycieli z insurtech’ami oraz tematów poświęconych systemom telemedycznym i nowym modelom biznesowym.

W roli prelegentów wystąpili m.in.

  • Peter Faykiss, Director, Central Bank of Hungary
  • Mikaela Grännby, Executive Vice President Europe, Lendo AB
  • Joanna Izdebska, Global Sales & Marketing Director IPF Digital, marka hapipożyczki
  • Sonia Wedrychowicz- Horbatowska, Digital Transformation Practitioner and Thought Leader
  • Mike Lemberger, Senior Vice President, Head of European Products, Visa
  • Jean-Marc Pailhol, Head of Global Market Management & Distribution, Allianz SE
  • Manjit Rana, MD Corporate Innovation Insurance & InsurTech, Rainmaking Innovation, Startupbootcamp
  • dr Tomas Talutis, Chief Legal Counsel at Ooniq P2P Insurance; Managing partner, Law firm TVINS
  • Peter Temperley, Head of Operations, Blocksure
  • Katarzyna Wojdyła, Członek Zarządu, Link4

FinTech & InsurTech Digital Congress cieszy się dużą popularnością i zainteresowaniem najważniejszych osobistości sektora finansów i wiodących spółek sektora FinTech. Wydarzenie jest świetną okazją do zapoznania się z największymi trendami sektora oraz zainspirowania się praktycznymi wdrożeniami zaprezentowanymi podczas wydarzenia.

Zapraszamy do zapoznania się z fotorelacją