Zakres tematyczny FinTech & InsurTech Digital Congress

Dzień I – 19 listopada 2019

FINTECH & INSURTECH DIGITAL CONGRESS

Innovation in the digital age

Uroczyste otwarcie

Diagnoza landscapu sektora przygotowana przez Przewodniczących Rad Programowych

Intro speech

The essence of Digital Transformation - a practitioner’s view

Keynote speech

Lokal Landscape. Analiza i perspektywy polskiego rynku fintech i insurtech

Speech

Zarządzanie innowacyjnym bankiem w dynamicznie zmieniającym się świecie

Rozwój innowacyjnych usług bankowych. Czego potrzebują banki

Speech

Cyfrowe przywództwo i transformacja

Czy kompetencje, doświadczenie, staż obecnych liderów pozwalają na mówienie o rewolucji technologicznej. Dlaczego innowacje są tak istotnym narzędziem dla branży ubezpieczeniowej?

Speech

FinTech&InsurTech 2020

Gdzie jesteśmy? Gdzie są polskie fintechy i insurtechy?

Speech

Jakiego rodzaju fintechy z sukcesami rozwijają się na świecie i w Europie? Czy na prawdę się rozwijają? Kto zniknął z rynku i dlaczego?

Speech/debata

Czy świat fintechów i insurtechów kurczy się czy rozwija? Gdzie są największe perspektywy wzrostu?

Speech/debata

Failure Story

Firechat 2+1

Przykłady sukcesów i porażek fintechów

Elewator pitches 3x5min

Przerwa networkingowa

Reality check in banking and insurance

Które technologie się sprawdzają, a które to tylko buzzword? Jakie implementacje przynoszą zwrot? Ile z tych technologii na prawdę jest używanych?

AI, ML, blockchain, cloud, RPA etc.

Life-case banków i ubezpieczycieli 3x15min

Popyt na sztuczną inteligencję. Myśleliśmy, że AI zmieni wszystko. Nie zmieniło. Czy organizacje są zatem gotowe? Jak implementować AI?

Case study

Jakie technologie najefektywniej wesprą backoffice zarówno w fintechu, jaki i banku czy towarzystwie ubezpieczeniowym?

Case study

RPA w optymalizacji procesów backoffice

Case study

Przykłady efektywnej współpracy

Case study

Finansowanie

Jak finansować fintech/insurtech w Polsce?

Analiza

Co decyduje o sukcesie lub porażce - kompetencje w zakresie skalowalności? Gdzie szukać kapitału?Rundy finansowania. Trudności z finansowaniem w rundzie A.

Panel ekspertów

Zasady współpracy tradycyjnych podmiotów z fintechami.
Kapex i Opex – Czy wiesz dlaczego bank nie chce się z Tobą rozliczać się fakturami miesięcznymi?

Workshop

Capital market i fintech
Finansowanie wczesnej fazy rozwoju spółki przez tokenizacje aktywówna platform GPW Privet Market

Prezentacja

Jak zdobywałem finansowanie.

Case study

Dzień II – 20 listopada 2019

FINTECH DIGITAL CONGRESS

Droga przez regulacje – licencje, PSD2

Zakres bloku

  • Open banking: lekcja po pierwszym roku
    • Czy inicjatywy PSD2 i Open Banking naprawdę podpalają Europę
  • Jakie są najważniejsze zmiany, które wprowadza nowa ustawa AML w Polsce?
  • Powszechnego uwierzytelnianie biometryczne – czy stanie się standardem dla branży?
    Bezpieczeństwo cybernetyczne użytkownika.
  • License-as-a-service
  • Outsorcingfintechu w bankowości, a materializacja ryzyka operacyjnego

Law and innovation. Wsparcie dla zmian cyfrowych.

Jak efektywnie wspierać transformację cyfrową zamiast ją blokować?

Speech

Czy każdy potrzebuje licencji?

Case study

Platformizacja usług finansowych

Cz 1.

Beyond banking
Ewolucjasektora: Bank-as-a-product -> Bank-as-a-service = Open Banking -> Ambient banking

Speech

Agregowanie wielowymiarowych danych gospodarczych z sektora finansowego i pozafinansowego jako element do prowadzenia właściwej polityki kredytowej i ochrona przed fraudami

Speech

Zakres bloku

  • Bigtechy jako disraptorzy dla status quo – jak międzynarodowi giganci technologiczni wpłyną na przyszłość gospodarki
  • Platformizacja usług finansowych. Jak iść naprzeciw szybko zmieniającej się rzeczywistości, trendom konsumenckim i technologicznym?
  • ValueAddedServices – Dokąd zmierza rozwój bankowości mobilnej i VASów?
  • Challenger banki jako koncepcja podejścia do paneuropejskiego biznesu

12:00-12:45 Przerwa

Cz 2.

Ewolucja płatności

Jak będziemy rozwijać technologie paymentowe? Na co zwracać uwagę, aby zapewnić bezproblemowe, bezpieczne płatności jako najważniejszy element w obsłudze klienta?

Speech

Zakres bloku

Retail goes global payments go local?

  • Jak skalować platformy na Europę i cały świat?
  • Fragmentacja językowa i kulturowa to jedno z wyzwań dla globalnego retailu – rozwój płatności lokalnie to jedna z możliwości szybkiego skalowania marek DTC.
  • Czy usługi płatnicze z Chin i Azji są zagrożeniem?

Edukacja
Autorski panel Uniwersytetu Warszawskiego

Dzień II – 20 listopada 2019

INSURTECH DIGITAL CONGRESS

Cyfrowa stymulacja rynku. Miejsce dla innowacji w ubezpieczeniach

Open Insurance jako nowy sposób myślenia. Global perspective

Jak pobudzić innowacje w ubezpieczeniach? Czy regulatorzy mogą wesprzeć rozwój innowacji? Czy bycie digital oznacza dostosowania się do techologii?

Speech

Digital marketing. Innovation inside the structure

Speech

Changing the landscape of the Insurance Industry

Zarządzanie nowoczesną strukturą sprzedaży ubezpieczeń, innowacyjny model biznesowy. Zarządzanie relacjami z klientem i kontrola kosztów. Cyfrowa obsługa klienta

Open innovation. Talenty i pomysły drzemiące wewnątrz firmy.

Speech

Model współpracy Insurtech& Ubezpieczyciel jako impuls do rozwoju sektora. Analiza doświadczeń.

Bariery adopcji rozwiązań wypracowanych przez Insurtech’y przez tradycyjnych graczy. Otwartość na nowe rozwiązania. Korzyści dla TU. Automatyzacja procesu B2B.

Debata 2+1

Future of insurance distribution- intermediated or direct?

Speech

Direct Agent. Ludzkie oblicze technologii na rynku ubezpieczeń

Sesja casów:

Case 1. Ubezpieczenia wobec współczesnych wyzwań – wystąpienie/przykład pracy Agenta

Case 2. Jak dzięki technologii ułatwić pracę agenta? (ubezpieczyciel+ firma technologiczna)

Case 3. Nowa szkoła dystrybucji ubezpieczeń – Direct Agent

12:00-12:45 Przerwa

Przekształcanie pomysłów w wartość. Trendy Technologiczne

Sesja casów:

Case 1. Technologia blockchain – łatwy i bezpieczny sposób na sprzedaż ubezpieczeń

Case 2. Drony w szacowaniu szkód i ochronie ryzyka

Case 3. Satelity – analiza przestrzeni współpracy i benefity dla TU

Case 4. AI jako synergia dla scoringu. Ocena ryzyka i prewencja

Case 5. Human augmentation i AI – przykłady zastosowania synergii na linii człowiek-maszyna w znacznym zwiększaniu efektywności procesu anti-fraud.

Case 6. UBI czyli ocena stylu jazdy z najwyższą precyzją. Systemy telematyczne.

Case 7. IoT jako wykorzystanie analitycznych narzędzi pomocne w tworzeniu spersonalizowanych ofert ubezpieczeniowych

Case 8. IoT – oszczędność i prewencja szkodowa

Case 9. Image Recognition – poprawa obsługi klienta detalicznego

Case 10. Ubezpieczenia na czasjuż „TERAZ”

Systemy telemedyczne i nowe modele biznesowe dla TU

Sesja casów:

Case 1. Współpraca przez assistance

Case 2. Monitoring danych telemedycznych - ryzyka

Case 3. InsightDrivenHealth

Debata

  • Jak monetyzować? Oszczędności dla TU dzięki współpracy z firmami telemedycznymi
  • Koordynacja opieki zdrowotnej
  • Rozwiązania problemów medycznych i kwestia dostępu do nich. Modele biznesowe.
    Jak wykorzystać technologie w telemedycynie?
  • Co można ubezpieczać z wykorzystaniem danych telemedycznych

Data aktualizacji: 12.08.2019 r.