Nominowani w poprzedniej edycji konkursu

KATEGORIA 1.

FINTECH AWARD

1. Loan-by-link (Provema)

Za stworzenie systemu loan-by-link zbudowanego na sztucznej inteligencji i machine learningu algorytmu odpowiadającego za system scoringowy w spółce, który podobnie jak strona mambon.pl został bezpłatnie udostępnione innym przedsiębiorcom. Proces jest całkowicie zautomatyzowany a jego skuteczność broni się sama w liczbach. Z miesiąca na miesiąc odnotowujemy spadek nieterminowo regulowanych zobowiązań. Z pasji powstało LoanByLink. Jego zadaniem jest bardzo prosta i szybka integracja z każdą stroną internetową dając możliwość maksymalnie szybko stworzenie sklepu e-commerce jednocześnie dając dostęp do finansowania droższych produktów. W panelach partnerów mamy dostęp do złożonych zamówień oraz udzielonych/ odrzuconych finansowań. Jest również możliwość dopasowania kolorystycznie, rozmiarowo buttonów dodawanych na stronę więc mamy możliwość zintegrowania strony bez udziału grafików. Zawarcie umowy jest bezpłatne. Można ją rozwiązać w każdym momencie bez okresu wypowiedzenia. LoabByLink cieszy się ogromnym zainteresowaniem wśród partnerów. Kolejnym rozwiązaniem jest strona mambon.pl – powstała jako odpowiedź na potrzeby rynku w dobie pandemii. Stworzyliśmy bezpłatnie platformę do udostępniania swoich usług w formie bonów i wykorzystania ich kiedy część usług będzie już mogła być wykorzystywana. Rejestracja oraz dodawanie swoich propozycji jest bezpłatne. Nie ma opłat za sprzedaż bonów. Strona jest całkowicie z darmo. Teraz trwają ostatnie poprawki do aplikacji mobilnej, która jest naszym największym i najbardziej pracochłonnym projektem. Łączy ze sobą wiele systemów i usług. Wierzymy, że to jest to czego szukają użytkownicy tego typu aplikacji. Technologia powstaje w Provemie dzięki własnemu zespołowi programistów ale też dlatego, że to ogromni pasjonaci swojej pracy. Motywacją do ich działania są możliwe do rozwiązania problemy. Nasi pracownicy cenią sobie niebanalne zadania a jako fintech dostarczamy im tych wyzwań. Nasi Project Managerzy tylko czekają na kolejne projekty.


2. Projekt „COBRA” (mBank)

Za projekt „COBRA” w mBanku, który jest cyfrową platformą służącą pozyskiwaniu i wdrażaniu nowego klienta korporacyjnego. Uwzględnia ona złożoność relacji banku z firmą, m.in. wielość osób uprawnionych, różnorodne schematy ich uprawnień, ustalanie beneficjenta rzeczywistego, KYC, jak również znacznie szersze wymagania regulacyjnym, niż w przypadku konsumentów.

Cyfrowy onboarding klienta korporacyjnego w mBanku, czyli kompleksowe wykorzystanie dostępnych technologii do całościowej zmiany sposobu interakcji i nawiązywania relacji biznesowych pomiędzy bankiem a klientem korporacyjnym.
Założenia projektu:
  • po zgromadzeniu pełnych danych rachunek otwierany w 1 dzień zamiast 3 dni,
  • skrócenie procesu akwizycji (max 1 spotkanie doradcy z klientem zamiast ok. 3 spotkań na różnych etapach),
  • wyłącznie zdalne negocjacje doradca-klient,
  • dokumenty przekazywane elektronicznie a informacje wypełniane zdalnie,
  • zdalne badanie KYC i inne procesy compliance,
  • proces 100% paperless,
  • migracja z kilku systemów, w których pracował doradca, do jednego,
  • automatyzacja wymiany informacji ze źródłami zewnętrznymi,
  • pełna kontrola statusu wniosku: możliwość uzupełnienia/zmiany elementów poprzednich etapów, bez rozpoczynania procesu od nowa.
Wdrożony zakres: rezydenci; formy prawne właściwe 80% portfela klientów korporacyjnych; wersja polska; zdalne uruchomienie 4 produktów: rachunek bieżący, bankowość internetowa, karty płatnicze, obsługa gotówkowa; pełny proces w nowym systemie; badanie beneficjenta rzeczywistego; FATCA&CRS; autoryzacja danych, dyspozycji i umowy w wyłącznie elektronicznie (podpis elektroniczny, SMS); elektroniczne archiwum umów i dokumentów.
Zakres aktualnie wdrażany: nierezydenci; pozostałe formy prawne; automatyzacja wymiany danych dla procesów compliance (przez integratora danych); ustalanie cen (negocjacje, odstępstwa); zarządzanie produktami; automatyczne dołączanie nowych produktów; zdalne badanie przedstawiciela klienta dzięki wideoweryfikacji/biometrii.


3. Przelewy 24

Od 16 lat współtworzymy polską branżę e-commerce jako operator płatności Przelewy24. Wspieramy wiele modeli biznesowych, priorytetowo traktując kwestie bezpieczeństwa procesowanych transakcji. Dbamy o to, aby finalny użytkownik, otrzymał to na czym najbardziej mu zależy – szybkość, prostotę obsługi, oszczędności finansowe i bezpieczeństwo. Już ponad 150 000 partnerów obdarzyło zaufaniem serwis Przelewy24, a klienci indywidualni korzystają z 350 metod płatności online. Zapewniamy najszerszy wachlarz usług płatniczych na rynku, najwyższy poziom obsługi i kompleksowe rozwiązania technologiczne. Od początku działalności dążymy do najlepszych rezultatów, posługując się szerokim zakresem narzędzi. Udostępniamy płatności przelewami online oraz płatności kartowe. Dostarczamy nowoczesne rozwiązania i metody płatności takie jak Blik, Google Pay, Apple Pay, płatności rekurencyjne iwiele innych metod dostosowanych do indywidualnych potrzeb. Na najwyższą jakość Przelewy24 składa się intuicyjność, bezpieczeństwo, szybkość działania oraz oszczędności finansowe. Wierzymy, że indywidualne podejście i personalizacja procesu transakcyjnego mają ogromne znaczenie we wdrażaniu internetowych płatności. Decydując się na korzystanie z usług Przelewy24, każdy sprzedawca otrzymuje dostęp do panelu administracyjnego, gdzie na bieżąco może kontrolować zestawienia dokonywanych transakcji. Jesteśmy do dyspozycji także drogą mailową i telefoniczną. Zależy nam na komforcie oraz satysfakcji z usług świadczonych przez Przelewy24, co jest doceniane na rynku. Świat e-commerce zmienia się bardzo szybko, a my dokładamy wszelkich starań by zawsze być na bieżąco i dostosowywać kompetencje do panującej na rynku dynamiki. Nasze wieloletnie doświadczenie oraz znajomość branży pozwalają wprowadzać innowacje na najwyższym poziomie.


4. Aplikacja iPPK (PKO BP Finat)

Za stworzenie przez PKO Finat w bezprecedensowo krótkim czasie innowacyjnej aplikacji iPPK pozwalającej na pełną obsługę programu PPK na styku instytucja finansowa - pracodawca. W powszechnej opinii jest to najbardziej przyjazne i uniwersalne narzędzie umożliwiające sprostanie wymogom nowo wprowadzonego programu emerytalnego. W czerwcu tego roku iPPK otrzymało podwójne wyróżnienie w konkursie Gazety Bankowej. Główną zaletą iPPK jest jej prosta architektura. Aplikacja zawiera wszystkie niezbędne wymagania funkcjonalne, które bez specjalistycznych umiejętności pozwalają na zminimalizowanie nakładów pracy przy obsłudze PPK. iPPK uwzględnia potrzeby nawet największych podmiotów z rozproszoną strukturą organizacyjną. Pracodawca nie potrzebuje innego narzędzia do obsługi procesu PPK na linii styku z instytucją finansową. Liczne podpowiedzi pozwalają na bezpieczne i bezproblemowe przejście przez proces.
Aplikacja iPPK zapewnia wiele możliwości dostarczania danych, począwszy od formy plikowej, przez formularz w aplikacji internetowej, po komunikację REST API. Spółka wspiera również standard wymiany plików wypracowany przez Grupę Roboczą PPK. iPPK pozwala na dostęp do danych z urządzeń mobilnych (tablety, smartfony), a multijęzyczność umożliwia pracę użytkowników w różnych językach. Obecnie z opisanego narzędzia korzysta ok 2500 pracodawców, którzy zgłosili ok 0,5 mln pracowników. W ciągu kilku miesięcy działania aplikacja przetworzyła w sumie 150 000 plików.


5. System transakcyjny xStation (X-Trade Brokers Dom Maklerski S.A.)

Za stworzenie profesjonalnego i niezwykle intuicyjnego systemu transakcyjnego xStation, dzięki któremu nasi klienci mogą szybciej i łatwiej zarządzać swoimi inwestycjami. Udaje nam się to osiągnąć dzięki podejściu Customer Centric, skoncentrowanym na zdiagnozowaniu celów i potrzeb klienta. Nowa aplikacja mobilna xStation daje możliwość inwestowania w ponad 4000 instrumentów pochodnych – CFD na waluty, indeksy, surowce, kryptowaluty, akcje, ETF-y oraz giełdowe akcje i ETF-y w jednym miejscu. To kompletne narzędzie tradingowe, dzięki któremu można zarządzać swoimi transakcjami z dowolnego miejsca, analizować rynek, obserwować najważniejsze wydarzenia wpływające na zmienność, jak również korzystać z materiałów edukacyjnych oraz dokonywać transferu środków.
Wyróżnia nas własna przełomowa technologia i ciągły rozwój.
Aplikacja mobilna xStation oferuje nowoczesny i intuicyjny design, wypracowany w toku rozległych badań jakościowych oraz ilościowych. Wprowadzone zostało biometryczne zabezpieczenie dostępu do aplikacji, takie jak odcisk palca. Przepisaliśmy aplikację na nowoczesne języki programowania dla aplikacji mobilnych – Swift dla iOS i Kotlin dla Android. Aplikacja dostępna jest bezpłatnie dla wszystkich urządzeń z systemem Android i iOS. Obecnie korzystają z niej klienci w ponad 100 krajach, którym gwarantujemy wysoką jakość i stabilność połączenia. Aktualnie korzysta z niej ponad 50% klientów XTB i liczba ta stale rośnie. To narzędzie, które powinno towarzyszyć każdemu traderowi, który ceni sobie wysoką jakość, szybkość działania, stabilność i nowoczesność.
X-Trade Brokers Dom Maklerski S.A. to polski broker, działający od 2004 roku, regulowany przez Komisję Nadzoru Finansowego, od 2016 roku będący spółką notowaną na GPW. XTB jest jednym z największych brokerów FX&CFD w Europie i Ameryce Łacińskiej, obecnym w kilkunastu krajach na świecie, takich jak m.in. Niemcy, Francja, Hiszpania, Portugalia, Czechy, Belize czy Chile.


6. CRIF Credit Check Branżowa Wymiana Danych (CRIF Sp. z o.o.)

Za stworzenie platformy CRIF Credit Check Branżowa Wymiana Danych do szczegółowej oceny zdolności kredytowej konsumenta oraz ochrony antyfraudowej. Zakres rozwiązania (platformy) oraz funkcjonalności tworzone są wspólnie z liderami (Uczestnikami) sektora pozabankowego, dzięki czemu rozwój platformy opiera się nie tylko o potrzeby Uczestników rozwiązania, ale też w oparciu o najlepsze praktyki stosowane na rynku. Na platformie CRIF Credit Check Branżowa Wymiana Danych dostępna jest informacja o ponad 2,5 mln klientach sektora pozabankowego i ich pełnej historii kredytowej. Rozwiązanie stanowi zatem najbardziej kompletne i aktualne branżowe źródło danych z informacją o ponad 90% klientów sektora. Fundamentem rozwiązania są następujące moduły: Moduł pożyczkowy – udostępniający informacje o kompletnej historii kredytowej wraz z detalami każdej pożyczki/kredytu. Moduł antyfraudowy – weryfikujący na bieżąco wszystkie wnioski o pożyczki od Uczestników i dostarczający dane, które pomagają ocenić prawdopodobieństwo czy dany wniosek jest próbą wyłudzenia.
Na innowacyjność rozwiązania składają się: kompletność informacji z całego sektora umożlwiających dokładną analizę zdolności kredytowej, czyli na efektywne zarządzanie ryzykiem kredytowym i fraudowym, standaryzacja i normalizacja adresów zapewniająca ujednolicony standard baz danych adresowych wśród wszystkich Uczestników, a wraz z tym jeszcze lepszą wymianę danych i jakość rozwiązania, elastyczność platformy, co pozwala rozwijać rozwiązanie bezpośrednio w oparciu o zmieniające się wymagania rynku, – pełną poufność i bezpieczeństwo danych – każdy Uczestnik pozostając właścicielem własnych danych, przez co chronione są interesy każdej z firm.
Rozwiązania CRIF Credit Check Branżowa Wymiana Danych wpływa na rozwój sektora poprzez integrację liderów branży pozabankowej i aktywowanie środowiska do tworzenia nowych standardów wymiany danych oraz polityk kredytowych, co ma bezpośrednie przełożenie na minimalizowanie ryzyka kredytowego, liczby fraudów oraz zapobieganiu spirali zadłużenia.


7. LeaseLink

Za bardzo wygodny, zdalny leasing na zakupy dla mniejszych firm. https://leaselink.pl/ LeaseLink oferuje swój produkt przede wszystkim w sieci – czyli tam, gdzie klienci kupują coraz więcej. Jest to płatność leasingiem, analogiczna do popularnej w bankowości płatności przelewem (paybylink). Dzięki LeaseLink, przedsiębiorca może błyskawicznie sfinansować zakup aktywa niezależnie od czasu i miejsca transakcji oraz bez papierowych dokumentów.


8. Aplikacja Kontomatik

Za stworzenie bezpiecznej aplikacji wykorzystywanej przez banki i inne instytucje finansowe do potwierdzenia tożsamości klienta wnioskującego o kredyt czy pobrania historii transakcji. Rozwiązania Kontomatik umożliwiają instytucjom finansowym dostęp do danych bankowych klientów. Dane uzyskane dzięki API Kontomatik mogą zostać wykorzystane do identyfikacji klienta (Know Your Customer – KYC), szczegółowej oceny zdolności kredytowej i precyzyjnej segmentacji klientów. Firma jako pierwsza uzyskała wpis do rejestru AISP prowadzonego przez Komisję Nadzoru Finansowego.


9. Nethone (Daftcode)

Za zabezpieczanie internetowych transakcji płatniczych przed fraudami, czyli np. wyłudzeniami na cudzą tożsamość. Konsumentów weryfikuje za pomocą sztucznej inteligencji (artificial intelligence - AI), która w błyskawiczny sposób, wykorzystując różne metody i różny zakres danych, dokonuje weryfikacji tożsamości klienta. Nethone to polski start-up należący do Daftcode, polskiej grupy technologicznej działającej w modelu venture building.


KATEGORIA 2.

INSURTECH AWARD

1. Higo (Higo Sense)

Polski health checker. System telemedyczny do zdalnej diagnostyki wielu schorzeń. Higo to otoskop, termometr, stetoskop, szpatułka i dermatoskop w jednym. Pozwoli zbadać dziecko, zarejestrować wartościowe dane medyczne i przesłać je do lekarza. A po godzinie otrzymać diagnozę i e-receptę, e-skierowanie lub e-zwolnienie. Higo to cały system, którego sercem jest małe, poręczne urządzenie. Nakłada się na nie wymienne moduły, które realizują poszczególne funkcje.

Jest termometr, jest stetoskop cyfrowy, czyli słuchawka, którą lekarz przykłada do klatki piersiowej albo do pleców, by zbadać serce albo płuca, jest cyfrowy otoskop, czyli nakładka do badania ucha, jest specjalna szpatułka do badania gardła. I nakładka dermatoskopowa, która pokazuje zmiany skórne. To w zasadzie wystarcza, by zrobić komplet podstawowych badań – takich, które robi pediatra w gabinecie. Zebrane dane – filmy i nagrania audio – przesyła się lekarzowi. Uzupełnieniem tych danych jest wywiad medyczny przeprowadzony w aplikacji mobilnej: symptomy, przebyte choroby, zażywane leki, choroby współistniejące. W aplikacji każdy użytkownik systemu ma własny profil. Higo podpowiada Ci, jak przeprowadzić badanie i informuje Cię o pomyślnym zakończeniu każdego etapu.

2. Aplikacja DSA (Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie Cardif S.A.)

Za wdrożenie na rynek specjalnej aplikacji o nazwie DSA (Distribution Support Application), której celem jest zrewolucjonizowanie obsługi Klienta poprzez bezpieczne i szybkie przekazywanie wrażliwej dokumentacji roszczeniowej oraz całkowitą zmianę obsługi procesów sprzedażowych i posprzedażowych realizowanych w oddziałach jak też w Call Center (również w sprzedaży mobilnej czy zdalnej), poprzez pełną integrację aplikacji z platformą Autenti oraz całkowitą eliminację dokumentów papierowych w procesie. Jedna aplikacja potrafi obsłużyć zarówno siły sprzedażowe naszego Partnera Biznesowego jak też jego Klienta. Co istotne w przypadku zgłoszenia roszczenia (np. w przypadku ciężkiej choroby czy śmierci osoby bliskiej), które jest jednym z najbardziej stresujących momentów w życiu Klienta, pozwala wyeliminować konieczność bezpośredniego kontaktu z ubezpieczycielem czy wizyty w oddziale – wystarczy zgłoszenie w aplikacji, jak też pozwala dynamicznie dostosować niezbędne dokumenty konieczne do załączenia w aplikacji, eliminując jednocześnie ich ilość. Proces zgłoszenia roszczenia trwa dzięki temu 2 – 3 minuty. Aplikacja DSA posiada bardzo rozbudowane możliwości w zakresie parametryzacji produktów oraz zarządzania uprawnieniami w ramach sieci sprzedażowych naszych Partnerów. Może być wykorzystywana samodzielnie lub też zintegrowana z systemami sprzedażowymi naszych Partnerów. DSA może także samodzielnie uwierzytelniać swoich użytkowników lub też korzystać z tożsamości potwierdzonej w systemie naszego Partnera (SSO). DSA jest obecnie najlepszą aplikacją ubezpieczeniową która łączy w sobie procesy sprzedażowe Partnera, obsługę Klienta jak też pełną obsługę posprzedażową, całkowicie eliminując dokumenty papierowe w procesach. Dbanie o środowisko naturalne było jednym z ważniejszych elementów przy ustalaniu zakresu działania samej aplikacji.


3. PZU GO (PZU)

Za PZU GO, który jako sztandarowy projekt PZU przede wszystkich może pomóc chronić ludzkie życie zagrożone w momencie wypadku komunikacyjnego. PZU GO to niewielkie urządzenie typu beacon przyklejane na szybie samochodu oraz aplikacja mobilna, które współpracują ze sobą wychwytując niebezpieczne sytuacje na drodze. W razie wypadku czujnik za pośrednictwem aplikacji w telefonie przekazuje do PZU informację o zdarzeniu. Dzięki temu pracownicy PZU mogą niezwłocznie skontaktować się z  kierowcą i sprawdzić, czy potrzebuje pomocy. Jeśli ten nie odbierze telefonu zawiadamiane jest Centrum Powiadamiania Ratunkowego – może ono wysłać karetkę na miejsce ostatniego wskazania GPS, jeśli będzie potrzebna.   PZU GO to aplikacja telematyczna na smartfona. Aplikacja połączona jest z niewielkim urządzeniem przyklejanym na szybie samochodu. Jego zestaw czujników wykrywa sytuacje awaryjne i wysyła wówczas sygnał do Centrum Alarmowego PZU. PZU kontaktuje się z kierowcą i zapewnia mu niezbędne wsparcie. Jeśli z kierowcą nie można nawiązać kontaktu, na miejsce wypadku wysłane są służby ratunkowe. Rozwiązanie jest unikatowe na skalę kraju, które ma na celu ochronę zdrowie i życie kierowców. Więcej informacji o projekcie można znaleźć na stronie: https://www.pzu.pl/pzugo


4. RoWhere (Nationale Nederlanden)

Za projekt insurtechowy nad którym pracuje polski oddział Nationale Nederlanden, który może zainteresować rowerzystów. Pod nazwą Rowhere ma być sprzedawany pakiet ubezpieczeń, powiązany z aplikacją mobilną i urządzeniem ułatwiającym odnalezienie pojazdu na wypadek jego kradzieży. Rowhere ma być ubezpieczeniem połączonym z aplikacją mobilną i lokalizatorem GPS


KATEGORIA 3.

BEST PAYMENT SOLUTION

1. Przelewy 24

Za narzędzia, które wyróżniają się łatwością obsługi, a także przyspieszają przyjmowanie płatności online. Aby usprawniać transakcje, przygotowaliśmy możliwości takie jak: przypomnienie płatności, płatności rekurencyjne, WhiteLabel, mPOS24.

  • przypomnienia o płatności - mechanizm ten wysyła maila z linkiem do płatności, w sytuacji gdy klient nie zrealizuje płatności od razu po wyborze produktu. Funkcjonalność zamyka proces zakupowy bez ponownego przechodzenia ścieżki zakupowej i daje szansę zminimalizować liczbę porzuconych koszyków.
  • płatności rekurencyjne – w pełni automatyczne obciążenia karty, konta bankowego oraz płatności BLIK ułatwiają otrzymywanie regularnych wpłat od klientów szczególnie za różnego rodzaju abonamenty, karnety czy subskrypcje.
  • WhiteLabel - rozwiązanie skracające ścieżkę płatności, które pozwala na pominięcie przekierowania na formatkę płatniczą. Całe zamówienie wraz z transakcją realizowane jest w ramach witryny sprzedającego. WhiteLabel daje możliwość dostosowania układu i sposobu prezentacji metod płatności bezpośrednio w witrynie sprzedawcy, pozwalając na zachowanie spójności z linią graficzną sklepu.
  • mPOS24 – aplikacja, która daje możliwość przyjmowania płatności BLIK przez smartfona, nie generuje dodatkowych kosztów i nie wymaga posiadania terminala. Jest to rozwiązanie, które sprawdzi się w przypadku większości biznesów, a dodatkowo pomoże rozpocząć działalność początkującym sprzedawcom.
Serwis Przelewy24 od 16 lat współtworzy polski e-commerce, każdego dnia zmieniając wizje klientów w innowacyjne produkty. Wyznaczamy trendy na rynku płatności, podchodząc indywidualnie do każdego partnera, począwszy od małych, lokalnych biznesów, które wspieramy w dynamicznym rozwoju, a skończywszy na międzynarodowych przedsiębiorstwach, dla których z pasją tworzymy innowacyjne rozwiązania. Wierzymy, że indywidualne podejście stanowi klucz do sukcesu, a liczby mówią same za siebie. Obecnie oferujemy 350 metod płatności, a już ponad 150 000 partnerów obdarzyło nas zaufaniem.


2. QuickPay ( Trans.eu Group S.A.)

Za QuickPay jako receptę na zatory płatnicze w transporcie. Rozwiązaniem jest QuickPay – usługa dostępna na Platformie Trans.eu, umożliwiającej automatyzację transportu. Platforma to narzędzie łączące wszystkich uczestników łańcucha dostaw – załadowców, spedycje oraz przewoźników. Pracując na niej, firmy sprawnie komunikują się ze sobą, wystawiają i odbierają zlecenia, a także skutecznie planują transport. Umożliwiamy każdej, nawet najmniejszej firmie wejście w świat algorytmów, automatyzacji, machine learning i sharing economy. W ten sposób wyrównujemy szanse na rynku. QuickPay to usługa szybkich płatności skierowana do uczestników rynku transportowego. Jest odpowiedzią na problemy firm przewozowych, borykających się z utrzymaniem płynności finansowej i zatorami płatniczymi. Przyczyną są długie, narzucane przez zleceniodawców terminy płatności za przewóz towarów, które sięgają nawet 90 dni. Dodatkowo obieg dokumentów w ramach zlecenia odbywa się tradycyjną drogą listowną, a termin płatności liczony jest dopiero od momentu otrzymania przez zleceniodawcę oryginału faktury i dokumentów przewozowych. To znacznie utrudnia prowadzenie działalności, szczególnie małym i średnim przewoźnikom. Oferta zlecenia transportowego z usługą QuickPay umożliwia firmie przewozowej otrzymanie środków w 48 godzin po potwierdzeniu wykonania transportu przez zleceniodawcę. Cała transakcja odbywa się online, w jednym miejscu – na Platformie, na której pracują obie strony. To zupełnie nowe podejście do faktoringu – gdzie zazwyczaj faktury są zgłaszane przez zewnętrzny system faktora, a zgoda na cesję przesyłana jest drogą papierową. Proces szybkich płatności dla obu stron jest prosty. Zleceniodawca bezpłatnie publikuje ofertę transportu z usługą QuickPay, zaznaczając odpowiednią opcję w systemie. Przewoźnik przyjmując taki transport do realizacji ma pewność, że po wykonaniu usługi i wystawieniu faktury może otrzymać szybką płatność. Pozwoli mu to na podejmowanie kolejnych zleceń i dalszy rozwój firmy, dzięki płynności i posiadanym środkom.


3. PayEye

Za PayEye jako innowacyjne narzędzie do płatności bezgotówkowych, które wykorzystuje do płatności biometrię tęczówki oka. Jest to pierwsza na świecie tego typu usługa tzw. płatności spojrzeniem. Aby skorzystać z tego rozwiązania, nie trzeba mieć przy sobie portfela, karty płatniczej, smartfona czy smartwatcha. Wystarczy zarejestrować się na payeye.com, zasilić konto, a potem, gdy odwiedzi się sklep lub punkt usługowy, w którym akceptowana jest taka forma płatności, można płacić spojrzeniem. Rozwiązanie na szeroką skalę może być stosowane nie tylko jako usługa płatnicza, ale także narzędzie do identyfikacji klienta, wspierając instytucje finansowe w działaniach antyfraudowych.


4. Visa Direct (Visa)

Za program firmy jakim jest Visa Direct, która oferuje realizację wygodnych i bezpiecznych płatności w czasie rzeczywistym. Dzięki niej możliwe jest przekazywanie środków na rachunki bezpośrednio na karty płatnicze w ponad 200 krajach za pośrednictwem sieci Visa. W 2019 roku do grona partnerów oferujących płatności transgraniczne w ramach tego rozwiązania dołączyła spółka TransferWise. W bieżącym roku współpraca rozszerzy się na kolejne europejskie, a także globalne rynki. Visa współpracuje również z instytucjami finansowymi, partnerami technologicznymi i liderami rynku płatności transgranicznych w tym z EMQ, MoneyGram i Remitly, nad upowszechnieniem usługi Visa Direct na całym świecie. Visa to światowy lider płatności cyfrowych, którego misją jest połączenie całego świata za pośrednictwem najnowocześniejszej, niezawodnej i bezpiecznej sieci płatniczej, wspierając tym samym rozwój ludzi, firm i całej gospodarki. Visa również rozwija inne innowacje płatnicze takie jak tokenizacja. Rozwiązanie umożliwia zastępowanie wrażliwych danych karty za pomocą tokenów, które są specyficznym kodami przypisanymi do danego urządzenia, handlowca lub określonego rodzaju transakcji. Dzięki tej technologii wrażliwe dane karty Visa pozostają niedostępne w procesie przetwarzania danych transakcji – zastępuje je token płatniczy, czyli specjalny identyfikator złożony z ciągu cyfr. W czerwcu 2020 roku Visa poinformowała, że wydała na całym świecie ponad miliard tokenów w ramach rozwiązania Visa Token Service (VTS), z którego uprawnionych do korzystania jest 8 200 wydawców kart z 150 rynków na całym świecie. Stanowi to kamień milowy w rozwoju programu, który przyczynia się do przyspieszenia innowacji w sektorze e-commerce i podnosi bezpieczeństwo transakcji. Szybki rozwój wdrożonej przez Visa tokenizacji jest efektem globalnego trendu przechodzenia konsumentów do handlu internetowego. Dlatego tylko w ciągu ostatnich 12 miesięcy Visa wydała ponad 680 milionów tokenów. Współcześnie z tokenizacji korzystają takie rozwiązania płatnicze jak Apple Pay, Google Pay, FitBit Pay czy Garmin Pay, a w niedalekiej przyszłości dzięki tokenizacji możliwe stanie się wygodne płacenie przy użyciu urządzeń domowych lub z poziomu samochodów.


5. Autopay (Blue Media)

Za szybkie i automatyczne płatności online i offline za przejazd na autostardzie, stworzony przez Blue Media. Usługa umożliwia dokonania automatycznej płatności na autostradach, co jest rozwiązaniem user-friendly oraz zapobiega tworzeniu się korków przy punktach poboru opłat. Rozwiązanie ma duży potencjał zastosowania na skalę krajową i globalną.


6. Provident Polska

Za wdrożenie ułatwienia płatności dla klientów kanału agenckiego Provident Polska SA. Teraz, na stronie internetowej Provident Polska, klient po wprowadzeniu danych identyfikacyjnych może zostać przekierowany na stronę integratora płatności i w uproszczony sposób (bez podawania kwoty, nr rachunku i tytułu płatności) może dokonać wpłaty przelewem bankowym lub poprzez BLIK. Informacja o wpłacie klienta może zostać pobrana przez beneficjenta w czasie rzeczywistym.


7. SOFTPOS Sp. z o.o. (SIX Payment)

Za najbardziej wszechstronny na rynku terminal płatniczy typu SoftPoS, który rewolucjonizuje rynek płatniczy w Polsce i na świecie. SoftPoS (Software Point of Sale) to specjalne oprogramowanie, które po zainstalowaniu na urządzeniu mobilnym pozwala korzystać z niego jak z terminala płatniczego do akceptacji transakcji zbliżeniowych realizowanych zarówno plastikowymi kartami zbliżeniowymi, jak i mobilnymi portfelami (na przykład: Apple Pay), które umożliwiają autoryzację płatności na urządzeniu osoby płacącej, czy płatności wykonane zbliżeniowo BLIKiem. Aplikacja pomyślnie przeszła wymagający proces certyfikacji bezpieczeństwa zgodny z wytycznymi Mastercard i Visa oraz proces certyfikacji funkcjonalnej, wydajności i kompatybilności przeprowadzony przez autoryzowane laboratorium EMV. Jest już także technicznie gotowa do uzyskaniu certyfikacji Online PIN CVM, dzięki której możliwe będzie dokonywanie płatności zbliżeniowych wymagających autoryzacji kodem PIN na urządzeniu sprzedawcy. To co wyróżnia SoftPoS oferowany przez SIX Payment Services od innych rozwiązań tego typu, to jego niezwykła uniwersalność. Nie wymaga od akceptanta zakupu nowego, drogiego sprzętu – każde urządzenie mobilne (np. telefon bądź tablet), niezależnie od producenta, z zainstalowanym systemem operacyjnym Android 8.0 lub nowszym jest z nim kompatybilne. Nie jest przy tym konieczne dokupienie żadnych dodatkowych przystawek, co pozwala na znaczne oszczędności i wygodę dla akceptantów. Wszystko to czyni SoftPoS rozwiązaniem idealnym dla merchantów wszelkich rozmiarów – od małych i średnich, po duże korporacje, posiadające swoje sklepy na terenie całej Europy – dla których mobilność bądź przyspieszenie obsługi w kasie i zmniejszenie kolejek to kluczowe potrzeby.


8. Bacca

Za wdrożenie płatności cyklicznych za ubezpieczenia aktywowanych przyłożeniem karty do terminala lub online. Dzięki terminalom Polcard (First Data Polska S.A.) i aplikacji TubaPay karta staje się najwygodniejszym sposobem płatności za polisy. Dzięki temu ubezpieczyciele zyskują lepszą spłacalność i wygodne rozwiązanie dla swoich wszystkich klientów.


KATEGORIA 4.

BEST LENDING SOLUTION

1. Symmetrical.ai

Za możliwość dostępu pracowników za pośrednictwem swoich pracodawców do niedrogich etycznych produktów finansowych. Obok zaliczki pracowniczej w ofercie fintechu poprzez aplikację mobilną dostępna jest też pożyczka. W tym przypadku platforma Symmetrical pozwala pracownikom wykorzystać ich dane i fakt zatrudnienia w celu uzyskania najlepszej oferty kredytu, od którego raty będą automatycznie potrącane z wypłacanej pensji. Równolegle do rozwijania narzędzi finansów pracowniczych, Symmetrical pośredniczy także – poprzez platformę w chmurze kredytowej – w procesie udzielenia taniego i wygodnego finansowania klientów indywidualnych. Dla drugiej stron rynku, czyli partnerów-pożyczkodawców, to narzędzie to dynamicznej i praktycznie bezkosztowej budowy bazy nowych klientów.


2. System BezpiecznyPESEL (CRIF)

Za System BezpiecznyPESEL to bezpłatne dla konsumentów narzędzie umożliwiające zastrzeżenie swojego numeru PESEL i tym samym przeciwdziałanie wyłudzeniom kredytu i pożyczki na skradzione dane osobowe. Dzięki zastrzeżeniu swojego numeru PESEL (co jest darmowe, podobnie jak późniejsze cofnięcie zastrzeżenia) w momencie, gdy do banku lub firmy pożyczkowej wpłynie wniosek o pożyczkę z użyciem zastrzeżonego numeru, to jej system w procesie badania wiarygodności kredytowej i tożsamości klienta, co jest standardową procedurą, otrzyma informację, że dany numer jest zastrzeżony w Bezpieczny PESEL, w związku z czym kredyt nie powinien zostać udzielony. Od momentu uruchomienia rozwiązania (2017 r.) system zapobiegł wyłudzeniom pożyczek na kwotę ponad 40 mln złotych. Inicjatorem i właścicielem systemu jest firma CRIF.


3. PayPo

Za usługę odroczonych płatności. W przypadku problemów ze spłatą zobowiązania spółka umożliwia rozłożenie spłaty na 4 raty. Rozwiązanie zadebiutowało w 2018 r. i od tego czasu zdobywa coraz większe grono klientów biznesowych z branży e-commerce, które we współpracy z PayPo umożliwiają klientom płatności odroczone, np. Allegro Zapłać Później.

Rozwiązanie wpisuje się w trend rosnącego zainteresowania tego typu rozwiązaniami wśród konsumentów.

4. Platforma Cash (PZU Cash)

Za pilotażowy projekt Cash za pośrednictwem, którego pracownicy Grupy PZU mogą podejmować szybkie i tanie pożyczki. Działanie platformy jest oparte na technologii wykorzystywanej przez pośrednika pożyczkowego Bancovo (Alior Bank).   Raty kredytu są automatycznie potrącane z wynagrodzenia pożyczkobiorcy, co minimalizuje ryzyko opóźnień w spłacie. Do podjęcia pożyczki nie trzeba przedstawiać żadnych zaświadczeń o zarobkach, ponieważ wszelkie wnioski o pożyczkę przekazywane są do systemu bezpośrednio przez pracodawcę. Rozwiązanie ma szansę być implementowane do innych firm.


KATEGORIA 5.

MANAGER OF THE YEAR

1. Grzegorz Szulik, Prezes Zarządu, Provema

Grzegorz Szulik, prezes zarządu spółki zdecydowanie we wszystkich swoich działaniach przyczynia się do rozwoju sektora fintech. Każdy system jest weryfikowany przez prezesa, który sam programuje i ma ogromną wiedzę i doświadczenie w tym zakresie. Łącząc to ze światem finansów powstaje niesamowite połączenie pasji i ogromnego zaangażowania. Inicjatyw i pomysłów jest bardzo dużo a za tym idą kolejne realizacje. Algorytmy sztucznej inteligencji zaimplementowane w każdy możliwy proces spółki tak aby pracownicy mogli skupić się na swoich działaniach i dążyć do rozwoju osobistego. System scorigowy oraz system do zarządzania wierzytelnościami oparte są prawie w 100% na AI oraz machine learningu. To daje nieograniczone możliwości.

Prezes angażuje się w rozwój pracowników. Wychodzi z założenia, że awans, o ile to możliwe, powinien zawsze wychodzić ze struktur firmy bo pracownicy znają ja od podstaw. Takim sposobem w zeszłym roku osobiście awansował 5 osób. Uczestniczy w wydarzeniach oraz osobiście, kwartalnie spotyka się z każdym pracownikiem celem omówienia stanowiska pracy tj. czy pracownik jest zadowolony, czy coś by zmienił. Nie bez powodu zostaliśmy nagrodzeni tytułem dobry pracodawca 2020. Ogromnym atutem bardzo cenionym wśród pracowników jest polityka work life balance. Grzegorz Szulik zawsze stara się znaleźć kompromis. W ciągu 5 lat od 0 stworzył bardzo dobrze prosperującą firmę dającą pracę ponad 20 osobom, z najnowocześniejszą technologią, bardzo dobrymi warunkami zatrudnienia. Grzegorz Szulik dba o relację ze wszystkimi Dba o partnerów biznesowych i pielęgnuje w firmie politykę odpowiedzialnego biznesu. Postawiony cel to etyczne, zrównoważone i klarowane prowadzenie biznesu.

2. Krystian Kulczycki, Prezes Zarządu PayEye

Krystian Kulczycki, twórca startupu PayEye, długoletni wiceprezes Euro Banku, członek zarządu Santander Consumer Bank i Polskiego Towarzystwa Finansowego Firma PayEye, jako pierwsza na świecie opracowała pełny system płatniczy, rozpoznający unikalną biometrię oka i stosujący ją jako metodę płatności. Wrocławski PayEye stworzył kompletny system płatniczy opierający się na akceptacji płatności oraz identyfikacji użytkownika za pomocą biometrii tęczówki oka i – co warte podkreślenia – choć nie jest prekursorem tej technologii, to jako pierwszy na świecie udostępnił ją komercyjnie


KATEGORIA 6.

DEBT COLLECTION AWARD

1. Aplikacja SOWA (Polska Sieć Windykacji)

Za stworzenie aplikacji dla windykatorów terenowych - osoba, która poszukuje dodatkowego zatrudnienia może zostać agentem terenowym, która kontaktuje się z dłużnikami zamieszkałymi w okolicy i pełni rolę windykatora.

Aby ułatwić pracę agentom terenowym stworzono aplikację SOWA, w której windykator ma informację, ilu dłużników ma odwiedzić w ciągu tygodnia, gdzie mieszkają, w jakich godzinach najłatwiej ich zastać i jaka jest ich skłonność do rozpoczęcia spłaty. Prawdopodobieństwo wylicza SOWA. Z kolei centrala w czasie niemal rzeczywistym dostaje informacje o miejscu pobytu pracowników, a także o skuteczności procesu windykacyjnego.

2. SWI - System Wymiany Informacji CreditCheck (CRIF Sp. z o.o.)

Za pierwszą platformę na rynku, która umożliwia wymianę informacji pomiędzy sektorem finansowym a sektorem zarządzania wierzytelnościami. Podstawowym założeniem Systemu Wymiany Informacji jest pozyskanie przez instytucje finansowe oraz firmy sektora zarzadzania wierzytelnościami informacji o bieżących zobowiązaniach oraz aktualnych danych adresowych dłużnika. Obecna sytuacja na rynku zarządzania wierzytelnościami (wysokie koszty sądowe, nowa ustawa o komornikach, ograniczenia z tytułu Covid-19) spowodowała, że główne działania firm windykacyjnych skupiły się na windykacji polubownej. Ten etap obejmuje przede wszystkim rozmowy telefoniczne, wysyłkę pism, SMSów i maili. Skuteczność windykacji polubownej w dużej mierze zależy od danych kontaktowych jakie są w posiadaniu firmy zarządzającej. Im bardziej aktualne dane tym efektywność, czyli ściągalność jest wyższa. Dlatego tak ważne są rozwiązania które pozwalają firmom windykacyjnym na pozyskanie aktualnych danych teleadresowych.


3. Vindicat

Za platforma internetowa do samodzielnej windykacji online. Korzystając z tej usługi, przedsiębiorcy uzyskują dostęp do różnego rodzaju narzędzi, spersonalizowanych dokumentów i eksperckiej wiedzy z zakresu odzyskiwania należności. Dzięki temu mogą krok po kroku dochodzić spłaty długów, postępując zgodnie ze sprawdzonymi scenariuszami postepowania, opracowanymi przez Vindicat

Korzyści z korzystania windykacji online w wydaniu Vindicat:
  • Decydując się na korzystanie z platformy do samodzielnej windykacji online Vindicat, możesz liczyć na następujące korzyści.
  • Przede wszystkim Vindicat udostępnia swoim klientom wiele narzędzi, które pomagają w odzyskiwaniu długów. Są to m.in. gotowe wezwania do zapłaty, negocjacje online, giełda długów, gotowe pozwy do sądu oraz automatyczne wpisy do BIG InfoMonitor.
  • To oczywiście nie wszystko. Vindicat oferuje także gotowe scenariusze windykacji, dzięki którym krok po kroku podejmujesz działania, które przybliżają ci do samodzielnego odzyskania należności.
  • Decydując się na Vindicat, oszczędzasz zarówno czas, jak i pieniądze. Wystarczy, że zalogujesz się na platformie, by za pomocą kilku kliknięć, automatycznie wypełnić i wysłać pisma czy SMS-y do kontrahentów, którzy spóźniają się z rozliczaniem faktury.
  • Co ważne, Vindicat pomaga przedsiębiorcom, którzy mają problem z odzyskaniem nawet stosunkowo niewielkich kwot.


KATEGORIA 6.

STRATEGIC COOPERATION AWARD

1. Booksy i BNP Paribas

Za wykorzystanie Booksy do umawiania wizyt w bankach. Jako pierwszy podjął się tego Bank BNP Paribas. Teraz za pośrednictwem aplikacji Booksy można umawiać się na wizyty w jednym ze stu wybranych oddziałów BNP Paribas. Jednym kliknięciem użytkownik może wybrać oddział, a kolejnym datę i termin spotkania. Następny krok to wybór tematu spotkania z dostępnej listy, na której znajdą się: pożyczka hipoteczna/kredyt hipoteczny oraz inwestycje, oszczędności i konta. Cały proces może zająć mniej niż minutę. Po umówieniu spotkania klient otrzymuje potwierdzenie mailem, a w przeddzień - przypomnienie.


2. Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie Cardif S.A.

Za wrdożenie w Banku BNP Paribas nowoczesnego pakietu ubezpieczeń do kredytów „Jewel CPI” (Credit Protection Insurance) opartego o realną wartość dla Klientów, którą oferujemy m.in dzięki likwidacji klauzul z wykluczeniami zastępując je dużo mniej restrykcyjną, krótką deklaracją dobrego stanu zdrowia oraz zaoferowaniu Klientom dodatkowych benefitów (m.in ubezpieczenie na wypadek bezrobocia, pobytu w szpitalu, przejmowanie na siebie opłacania rachunków klienta) nie tylko związanych z płatnością samego kredytu (Cardif wypłaca sumę ubezpieczenia równą kwocie udzielonego kredytu, bez względu ile zostało jeszcze do spłaty), ale takich które umożliwiają im utrzymanie dotychczasowego standardu życia, co szczególnie pozytywnie jest odbierane przez rynek, partnerów i samych nabywców szczególnie teraz w okresie pandemii.

Jewel CPI został wdrożony w zakresie trzech segmentów produktowych:
  • kredytów hipotecznych
  • kredytów gotówkowych
  • kredytów samochodowych
Obecnie trwają prace nad wdrożeniem produktu u kolejnego partnera bankowego. Jewel CPI spotkał się z ogromnym zainteresowaniem naszych Klientów jak też Partnerów co w krótkim czasie przełożyło się na znakomite wyniki sprzedażowe. Jewel CPI stworzony był wpólnie z naszymi Partnerami biznesowymi w oparciu o wielomesięczne badania, analizy oraz wywiady. Sukces możliwy był właśnie dzięki wspólnej współpracy i pełnej wymianie opini, uwag oraz sugestii. Dzięki nie,j na rynku pojawił się całkowicie nowy produkt całkowicie zmieniający rynek ubezpieczeń. Jewel CPI stanie się standardem rynkowym wyznaczając innowacyjne podejście innym firmom ubezpieczeniowym.


3. Link 4 i Orlen

Za inicjatywę Orlen Ubezpieczenia czyli pierwszą na rynku polskim współpracę firmy paliwowej z ubezpieczycielem. Orlen po raz pierwszy wprowadził ofertę dla swoich klientów, którzy kupią polisę w Link4. Po opłaceniu polisy otrzymają punkty VITAY, które później mogą wymienić na nagrody.


4. eService i Krajowa Izba Rozliczeniowa, PKO Bank Polski, PKN ORLEN

Za wprowadzenie eParagonu we współpracy z Krajową Izbą Rozliczeniową, PKO Bankiem Polskim i PKN ORLEN. Dzięki współpracy, której owocem jest eParagon powstał nowy standard rynkowy umacniający pozycję Polski w czołówce krajów dysponujących najnowocześniejszymi rozwiązaniami płatniczymi na świecie. A dostawcy rozwiązań płatniczych i fiskalnych, banki, a przede wszystkim przedsiębiorcy mogą skorzystać z gotowego, sprawdzonego eParagonu.

eParagon jest elektronicznym odpowiednikiem paragonu fiskalnego. Zgodnie z obowiązującymi przepisami, może go zastępować jako potwierdzenie transakcji. Daje przedsiębiorcy wiele korzyści. Obniża koszty, oszczędza czas i papier potrzebny do wydrukowania i wręczenia klientowi paragonu, uwalnia od obowiązku archiwizacji i przechowywania papierowych paragonów przez okres 3 lat. eParagon to także ogromne udogodnienie dla konsumentów. Jest automatycznie dostarczany i zapisywany wraz z historią transakcji na koncie bankowości elektronicznej, co umożliwia wygodne odszukanie dowodu zakupu i brak ryzyka jego zgubienia lub utraty czytelności. Podobnie jak płatność zbliżeniowa, ogranicza ryzyko zakażeń wirusowych i bakteryjnych. Rozwiązanie korzystnie wpływa na środowisko – ogranicza zużycie papieru termicznego i powstających z niego odpadów. Jego cechy i niewątpliwe zalety sprawiają, że eParagony mogą w niedługim czasie zastąpić paragony fiskalne w ich tradycyjnej – drukowanej formie. Pierwszy w pełni funkcjonalny projekt polskiego eParagonu powstał w wyniku ścisłej współpracy firm i instytucji – najważniejszych reprezentantów branż, których zaangażowanie było niezbędne do stworzenia standardu, pozwalającego na niezawodne i bezpieczne funkcjonowanie elektronicznych paragonów fiskalnych. Wymiana doświadczeń oraz know how Krajowej Izby Rozliczeniowej, PKO Banku Polskiego, PKN ORLEN oraz eService umożliwiły przygotowanie projektu, a następnie jego wdrożenie i wszechstronne przetestowanie. W trwającym kilka miesięcy, ogólnopolskim pilotażu eParagonu udział wzięli posiadacze kart płatniczych PKO BP dokonujący zakupów na 1300 stacjach paliw.