NOMINOWANI 2023

KATEGORIA 1.

FINTECH AWARD

1. Tide Software

Usługa rotacji numeracją od Tide Software – pozwala branży finansowej prezentować się różnymi numerami telefonów GSM i stacjonarnymi w zautomatyzowany sposób z możliwością tworzenia wielu scenariuszy. Dzięki temu np. banki zwiększają szansę dodzwonienia się do odbiorcy, który nie odbiera od nich połączeń. Co wyróżnia rotację numeracji Tide Software:
• W Tide Software numery z puli rotacji różnią się aż 5 pierwszymi cyframi! Dzięki temu nie budzą one skojarzeń z jedną firmą. Rotacja numerami GSM oraz stacjonarnymi z różnymi prefiksami pozwala podnieść efektywność pracy całego call center nawet o 30 punktów procentowych.
• Dajemy możliwość dopasowania numeracji do strefy geograficznej, czyli by prefiks był odpowiedni do miejsca zamieszkania odbiorcy lub odwrotnie – przypisany do innego regionu. W przypadku komunikacji międzynarodowej oferujemy również numerację zagraniczną.
• Monitorujemy skażoną numerację automatycznie! Jeśli jakiś numer telefonu z puli rotacji pojawi się na listach skażonych numerów, które dostępne są w Internecie, klient dostaje alert, a numer wymieniany jest na nowy – skrajnie różny od poprzedniego. Pozwala to stale podnosić efektywność pracy call center oraz zaoszczędzić czas i pieniądze.
• Tide Software udostępnia aż 19 różnych scenariuszy rotacji numeracją. Wybieranie numerów może następować kolejno, losowo, z uwzględnieniem historii lub bez niej. Usługa rotacji samodzielnie dopasuje odpowiedni typ rotacji tak, aby dodzwanialność była jak najwyższa, przy zachowaniu najmniejszego zaangażowania człowieka.
• Warto także podkreślić bezpieczeństwo naszych rozwiązań, które dają gwarancję ciągłości pracy. Klienci korzystający z usług Tide Software, mogą liczyć na nasze know-how oraz support 24/7. Z naszych rozwiązań korzysta 6 z 10 największych banków oraz 8 z 10 największych firm windykacyjnych w Polsce.


2. Alior Bank

W Alior Banku od kilku lat rozwijany jest projekt Platforma AI, wdrażający m.in. bota InfoNina, odpowiadającego w automatyczny sposób na zapytania klientów.

W roku 2022 główne zrealizowane cele projektu, to:
• wdrożenie obsługi multiintencyjnej
• wdrożenie procesów transakcyjnych
• zaprojektowanie i implementacja chatbota dostosowanego do strony www, bankowości internetowej oraz aplikacji mobilnej
• uruchomienie nowych botów realizujących kampanie wychodzące, związanych z m.in.: przypominaniem klientom o zaległościach na rachunkach
• poszerzenie zakresu obsługi voicebota, osiągnięcie wskaźnika automatyzacji rozmów na infolinii na poziomie 40%

W roku 2022 główne zrealizowane cele projektu, to:
• wdrożenie obsługi multiintencyjnej, jako pierwsza instytucja na rynku finansowym. InfoNina jest obecnie gotowa także obsługiwać klientów, którzy wyrazili więcej niż jeden zamiar w jednej wypowiedzi. Efektem wdrożenia rozwiązania, które wymagało przebudowy i znacznego rozwinięcia dotychczasowej architektury bota jest fakt, że już na początku rozmowy bot jeszcze sprawniej weryfikuje potrzeby klienta, a następnie efektywniej zarządza konwersacją.
• wdrożenie procesów transakcyjnych. Dzięki nim, klienci dzwoniący na infolinię będą mogli samodzielnie potwierdzić swoją tożsamość i uzyskać informacje dotyczące ich produktów bankowych. Proces weryfikacji został zaprojektowany wygodnie i bezpiecznie, a bot jest skutecznie zintegrowany z licznymi systemami bankowymi.
• zaprojektowanie i implementacja chatbota dostosowanego do strony www, bankowości internetowej oraz aplikacji mobilnej. Dialogi z botem odpowiadają specyfice każdego z wymienionych kanałów, a także potrzebom klientów. Aktualnie chatbot będzie obsługiwał klientów w zakresie informacyjnym, a w tym roku planujemy rozpoczęcie prac pod procesy transakcyjne.
• uruchomienie nowych botów realizujących kampanie wychodzące, związanych z m.in.: przypominaniem klientom o zaległościach na rachunkach lub zbliżającym się terminie spłaty, oferowaniem klientom usług Kantoru Walutowego Alior Banku, przeprowadzaniem badań NPS.
Boty te wykonują średnio 20 tys. połączeń dziennie, pozwalając bankowi oddelegować pracowników do bardziej złożonych zadań.
• poszerzenie zakresu obsługi voicebota, osiągnięcie wskaźnika automatyzacji rozmów na infolinii na poziomie 40%, skrócenie czasu obsługi o 15%, rozpoznawanie ponad 650 intencji klienta i kierowanie aż 90% zapytań klientów od razu do właściwego procesu informacyjnego lub konsultanta.


3. Allegro Pay

Najbardziej przyjazny produkt fintechowy dla klienta z najwyższym NPS wśród produktów finansowych na świecie (NPS 93). Dla klientów umożliwia płacenie za zakupy do 30 dni bez ponoszenia żadnych kosztów (środki aktywowane są w 15sek), dla merchantów - zwiększenie sprzedaży o co najmniej 35%. Efekt: >1 mln klientów pozyskanych w mniej niz rok, 2mld sfinansowanych zakupów w 2021 i podwojenie tej wartości w 2022.


4. Authologic

Rok 2022 to globalny rozwój spółki a jeszcze ciekawsza będzie w tym, kiedy mObywatel i cyfrowe dowody stają się równoważne z papierowymi dokumentami, a przez to rozwiązania KYC stają się coraz ważniejsze.


5. Ramp Network

Za imponująca trakcje fundraisingowa, jedną z najszybszych w całej Europie; z 11mUSD zebranych do 2021 roku, do 134mUSD zebranych w 2022 roku


6. Uncapped

Za imponującą trakcję, która pozwoliła w ciągu trzech lat od założenia, zebrać prawie 120mUSD od inwestorów, nie licząc kapitału dłużnego, którego jest pewnie znacznie więcej, a także bardzo błyskawiczne reakcje na zablokowanie kont wielu startupow w banku SVB w Londynie, dzięki czemu młode Uncapped sfinansowało pożyczki na "dziesiątki milionów dolarów" podczas zaledwie jednego weekendu.


KATEGORIA 2.

INSURTECH AWARD

1. Laven

Laven jest insurtechem dającym rynkowi ubezpieczeniowemu cały Ekosystem potrzebny do oferowania ubezpieczeń Zdrowotnych Komplementarnych. Jesteśmy twórcą i dystrybutorem produktu ubezpieczeniowego. Tworzymy komplementarne ubezpieczenia zdrowotne dla Towarzystw Ubezpieczeniowych oraz finalnie dla Klientów.

Dla Rynku Ubezpieczeniowego
Stworzyliśmy i rozwijamy zaawansowany model aktuarialny pozwalający określić ryzyko i składkę ubezpieczeniową. Model łączy dzięki zawansowanym obliczeniom trzy obszary niezbędne do prawidłowego określenia ryzyka: Medycynę, Farmację i Ubezpieczenia. Jesteśmy rozwiązaniem gotowym do wdrożenia, które daje firmie ubezpieczeniowej przychody od pierwszego miesiąca startu sprzedaży. Nie wymagamy, żadnych opłat za wdrożenie. Dzięki temu, że nie generujemy kosztów tylko przychody oraz tworzymy innowacyjny produkt wdrożyliśmy już nasze rozwiązanie u dwóch ubezpieczycieli. AWP Polska (Mondial Assistance) oraz Europa Ubezpieczenia. Rok 2023 to kolejne wdrożenie u jednego z liderów rynku. Nasza przewagą konkurencyjną jest dostarczenie do Towarzystwa Ubezpieczeniowego technologii rozumianej w kategorii Insurtech wraz z całym modelem biznesowym generującym przychody. Ekosystem Laven to również reasekuracja, szpitale, hurtownie farmaceutyczne i apteki. Jesteśmy gotowym rozwiązaniem!
Dla Klientów
Naszymi klientami są pracodawcy szukający rozszerzenia dotychczasowej opieki zdrowotnej. Produkt odpowiada na problem ograniczonej refundacji NFZ części technologii medycznych.
Polisa Laven to ponad 100 technologii medycznych nierefundowanych przez NFZ. Dostarczamy leczenie w polskich prywatnych szpitalach. Cent takich nierefundowanych technologii to często ponad 1 mln złotych.
Rynek zdrowia ciągle się rozwija. Dzięki naszemu modelowi aktuarialnemu możemy w bardzo sprawny sposób dodawać do polisy coraz to nowsze technologie, które są dopuszczane do stosowania w Europie.
Dużo zdrowia!

2. Aegon TUnŻ

Wspólny projekt CUK Ubezpieczenia oraz Aegon. Ubezpieczenie życia i zdrowia dla kierowcy oraz pasażera. Nowatorskie rozwiązanie polega na udostępnieniu dystrybutorowi we wszystkich kanałach sprzedaży API ubezpieczyciela. W procesie sprzedaży agent korzysta tylko ze swojego wewnętrznego systemu webCUK zintegrowanego z systemami Aegon. To duża zmiana w dotychczasowych procesach sprzedaży, w których doradcy multiagentów musieli przełączać się na systemy ubezpieczycieli. Innowacyjny jest też produkt. Ma konkurencyjną cenę i wysokie sumy ubezpieczenia dochodzące do 500 tys. zł. Oferowany wraz z ubezpieczeniem komunikacyjnym, dostępny również z pakietem assistance ułatwiającym powrót do zdrowia po wypadku.


3. Telemedi.co

Za rozwiązania dla ubezpieczycieli i stworzenie rozwiązań medycznych, które sprawiają, że dostęp do lekarza może stać się standardową częścią pakietu ubezpieczeń.


4. Compensa & Beesafe

Nominuje ten duet za bardzo odważne budowanie innowacji. Venture building i spin off-owanie biznesu jest wciąż metodą niedocenioną. Rafal Mosionek pokazał w ten sposób jaka swoja wypracowana pozycje w grupie Compensa, a te pokazuje otwartosc na nowe metody innowacji.


5. Simpl.Rent

Zespol Simpl.rent zbudowal już szereg partnerstw zarówno z ubezpieczycielami (PZU), platformami nieruchomościowymi (OTOdom, Olx), czy funduszami nieruchomościowymi (Resi 4 rent, Vonder Europe i wiele innych). Simpl.rent bardzo sprawnie porusza się w środowisku inwestorów, co w połączeniu z międzynarodowymi ambicjami founderów rokuje na ciekawą przyszłość spółki.


6. Quantee

Quantee zaczynało jako spółka doradcza, budując produkt technologiczny dla swoich przyszłych klientów i dogłębnie rozumiejąc ich potrzeby. Wdrożenia w Hannover Re, InterRisku, Compensie, czy DKV Seguros Medicos są najlepszym dowodem na zapotrzebowanie na platformy pricingowe takie jak Quantee. Bardzo silny zespół aktuarialny oraz data science. Głównym europejskim konkurentem jest wychodzący ze stajni AXA Kamet Akur8. Quantee ma zatem pole do popisu.


7. Skyblu.ai

Bootstrappowanie biznesu przy tak łatwym dostępie do kapitału jest twardym orzechem do zgryzienia dla inwestorów, bo mają do nich zamknięte drzwi. Startupy wybierające tę drogę dużo czujniej pilnują zbędnych wydatków i dużo precyzyjniej odpowiadają swoimi produktami na potrzeby klientów, żeby otrzymać wynagrodzenie. Spółka wypuściła już swoje API z danymi na temat. ryzyk pogodowych w Polsce, Francji i Hiszpanii, co oznacza, że szuka rynku w całej Europie, od pierwszych dni działalności. Ryzyka klimatyczne rosną z roku na rok. Katastrofy naturalne zdarzają się coraz częściej. Skyblu.ai pozycjonuje sie w środku jednego z głównych ryzyk obecnego świata.


KATEGORIA 3.

BEST PAYMENT SOLUTION

1. Alior Bank

Alior Pay to nowa usługa dostępna w aplikacji mobilnej Alior Mobile umożliwiająca odraczanie transakcji wykonanych na koncie osobistym w Alior Banku w ramach dostępnego limitu kredytowego. Wnioskuje się o niego raz – przy pierwszym odroczeniu transakcji. Dzięki temu kolejne transakcje można odraczać szybko i wygodnie, a każda spłata odroczonej transakcji odnawia limit.

Klient po dokonaniu transakcji otrzymuje możliwość odroczenia transakcji od 100 zł, jeżeli nie skorzysta od razu, może to zrobić później do 30 dni od zaksięgowanej transakcji. Maksymalna wysokość limitu Alior Pay to 3000 zł. Klient może odraczać wszystkie typy transakcji: płatność kartą w terminalu płatniczym (POS), BLIK, płatności w sklepach internetowych i stacjonarnych (e-commerce i retail), wypłaty gotówki z bankomatów, a także przelewy z konta, np. płatność za prąd czy telefon. W ramach dostępnego limitu można odraczać dowolną liczbę transakcji. To klient decyduje jaką opcję spłaty transakcji odroczonej wybierze. Ma dwie możliwości: zwrot całej odroczonej kwoty albo automatyczne rozłożenie spłaty na 11 odpłatnych rat. Tak skonstruowany model odraczania płatności, zaproponowaliśmy jako pierwsza instytucja finansowa w Polsce. Obecnie z Alior Pay mogą korzystać klienci Alior Banku, którzy posiadają w naszym banku rachunek oszczędnościowo-rozliczeniowy i otrzymają zaproszenie w postaci powiadomienia push na telefon komórkowy. Już po miesiącu od momentu uruchomienia usługi ponad 20% klientów wybrało opcję uregulowania należności w oprocentowanych ratach. Zauważyliśmy, że duża grupa klientów wykorzystuje Alior Pay do odroczenia np. płatności za rachunki. Warto odnotować także duży udział transakcji poza e-commerce. Grono klientów, którym będziemy udostępniać Alior Pay będzie się stopniowo powiększać wraz z kolejnymi wdrożeniami. Rzeczywista roczna stopa oprocentowania (RRSO) dla limitu kredytowego Alior Pay wynosi 25,05%.


2. Allegro Merchant financing

Unikalne podejście do embedded finance dla klienta biznesowego, nominowane do nagrody "Merchant Payments Ecosystem". Dzięki unikalnemu UX-owi i elastycznemu podejściu, konwersja onboardingowa wzrosła 3krotnie, a wolumen produktu - 7krotnie. Idea produktu: Sprzedawcy Allegro mogą łatwo rozpocząć i rozwinąć swoją działalność, korzystając z usług Allegro Merchant Financing, takich jak przedpłata na zakup zapasów do sprzedaży, zaliczka gotówkowa z wystawionych ofert czy opłacenie opłat i opłat promocyjnych. Nie musisz spać na gotówce, aby być Sprzedawcą Allegro! Kupuj i sprzedawaj produkty bez angażowania własnych środków. Wiecej szczegolow na: https://allegro.pl/moje-allegro/sprzedaz/merchant-finance


KATEGORIA 4.

STRATEGIC COOPERATION AWARD

1. Bank Pekao - Mastercard i Smartverum

Bank Pekao S.A. we współpracy z Mastercard i Smartverum jako pierwsza tradycyjna instytucja finansowa na świecie tokenizuje sztukę. Światowej sławy artysta Rafał Bujnowski ze swojej kompozycji „Ściana pracowni” wybrał 440 fragmentów, które zostały naniesione na awersy kart kredytowych. Karty UNIQUE przekazywane są klientom jak dzieło sztuki – z podpisem artysty i w ramie, w której po okresie użytkowania mogą z powrotem zostać umieszczone. Posiadacz karty UNIQUE otrzymuje również dostęp do niewymienialnego tokena NFT na platformie minitq.io. Właściciele kart skorzystają z rozwiązań dla prestiżowych kart Pekao World Elite Mastercard–pakiet ubezpieczeniowy, opieka concierge czy dostęp do saloników na lotniskach. „Bankowość Prywatna od ćwierć wieku oferuje wyjątkową obsługę i rozwiązania finansowe dla zamożnych klientów. Zmieniamy się wraz z ich potrzebami i rynkowymi trendami, dając dostęp do palety produktów inwestycyjnych i nie tylko. Zgodnie z naszą strategią podążamy za współczesnymi technologiami i trendami rynkowymi. Oferując unikalną kartę kredytową powiązaną z tokenem NFT stajemy się liderem nowoczesnych rozwiązań w Bankowości Prywatnej – Jarosław Fuchs, Wiceprezes Zarządu Banku Pekao S.A. W Mastercard nadajemy różnym przedmiotom funkcje płatności – teraz przyszła pora na dzieła sztuki. Token NFT powiązany z kartą jest odpowiedzią na wyzwania współczesności i odzwierciedla połączenie światów sztuki i rozwiązań cyfrowych – możliwe dzięki kreatywnemu wykorzystaniu technologii. Wraz z Bankiem Pekao tworzymy projekty łączące innowacje i sztukę na niespotykaną do tej pory skalę – Bartosz Ciołkowski, dyrektor generalny w Mastercard Europe. Projekt UNIQUE to wydarzenie bez precedensu w skali światowej, zarówno jeśli chodzi o artystyczną podróż materii, jak i samą tokenizację. Unikalność projektu potęguje zastosowanie procesu fragmentaryzacji, do której dochodzi w ramach samego procesu twórczego – Bartosz Bilicki, prezes SmartVerum. https://www.pekao.com.pl/unique


2. Alior Bank - BillTech

BillTech to startup, który był uczestnikiem 2. Edycji RBL_START, akceleratora Alior Banku, który obejmuje scouting innowacyjnych projektów. Korzystając z dedykowanych warsztatów, badań oraz mentoringu, BillTech miał możliwość dopracowania swojego rozwiązania umożliwiającego zarządzanie płatnościami za rachunki z poziomu bankowości internetowej, dzięki zastosowaniu BillTech API integrującego kilkuset dostawców wystawiających rachunki, m.in., za abonamenty telefoniczne czy media. W październiku 2022 r. Alior Bank wdrożył rozwiązanie BillTech do swojej bankowości internetowej i mobilnej pn. „Moje Rachunki”. Dzięki niemu Klienci Alior Banku opłacają wszystkie rachunki jednym kliknięciem, mają pewność, że nie zapomną o zbliżających się terminach płatności oraz nie pomylą kwoty rachunku. To łatwy i szybki sposób na kontrolę rachunków, zapewniający dostęp do ich historii. Wdrożenie rozwiązania było wyzwaniem, gdyż wymagało integracji modułu płatniczego w systemie bankowości internetowej i mobilnej banku, jak i systemu wykonawcy – BillTech. Moduł grupuje przelewy, umożliwiając użytkownikowi wykonanie kilku płatności tylko z jedną wymaganą autoryzacją. Proces ten stanowi nową jakość dla systemów płatniczych w obszarze tzw. „koszyków przelewów”, które umożliwiają użytkownikowi wybranie kilku faktur w celu ich zbiorczego opłacenia. Wdrożenie usługi to kolejny krok w kierunku budowania nowego standardu Electronic Bill Payment & Presentment w bankowości i stanowi ogromną przewagę konkurencyjną, gdyż jest pierwszym, który daje możliwość odbierania i opłacania wszystkich faktur, bezpośrednio z poziomu bankowości elektronicznej. Założyciele BillTech od początku programu RBL_Start wykazywali się ogromnym zaangażowaniem w realizację wspólnego projektu z Alior Bankiem. Choć ścieżka wdrożenia była wymagająca, to dobra współpraca zaowocowała wprowadzeniem nowego rozwiązania, z którego chętnie korzystają Klienci Alior Banku.


3. AllegroPay - AION

Partnerstwo umożliwiające szybki rozwój biznesu BNPL przy optymalizacji kapitału. Efekt: partnerstwo wygenerowało już ponad 2 mld salda kredytów konsumenckich


4. Deloitte i Quantee

Strategiczne partnerstwo Deloitte i Quantee opiera się z jednej strony na bogatym doświadczeniu i kompetencjach aktuarialnych oraz technologicznych firmy doradczej, a z drugiej na innowacyjnej platformie taryfikacyjnej i unikalnej propozycji wartości insurtechu. Wspólnie wspieramy ubezpieczycieli w procesie transformacji technologicznej w obszarze taryfikacji poprzez wdrażanie bardziej dynamicznego, elastycznego i spersonalizowanego podejścia do taryfikacji.Rolą Deloitte jest przede wszystkim wsparcie aktuarialne ubezpieczycieli w procesie doskonalenia już istniejących taryf oraz ich migracji do aplikacji Quantee, ale także pomoc insurtechowi w sprawnej obsłudze rosnącego zainteresowania wdrożeniami platformy taryfikacyjnej oraz ekspansji w Polsce i na rynkach zagranicznych. Quantee zapewnia dostęp do oprogramowania pricingowego nowej generacji, które dzięki wykorzystaniu rozwiązań opartych na sztucznej inteligencji umożliwia dużo bardziej zindywidualizowane dopasowanie ceny do ryzyka, oczekiwań klientów oraz aktualnej dynamiki rynkowej. Wdrożenie Platformy Quantee umożliwia firmom ubezpieczeniowym poprawę kluczowych wskaźników rentowności i sprzedaży, a także zwiększenie efektywności samego procesu wyceny. Narzędzie jest wykorzystywane przede wszystkich w taryfikacji ubezpieczeń indywidualnych: komunikacyjnych, majątkowych i zdrowotnych, ale może być również z sukcesem użytkowane jako uniwersalna platforma analityczna o bardzo szerokim spektrum zastosowań. Z oprogramowania Quantee korzystają już firmy ubezpieczeniowe nie tylko z Europy, ale także Ameryki Północnej i Azji. Obok samego dostępu do aplikacji insurtech zapewnia wsparcie technologiczne w procesie jej implementacji i integracji z systemami informatycznymi ubezpieczycieli. Oprogramowanie jest intensywnie rozwijane i wzbogacane o kolejne funkcjonalności, także przy aktywnym udziale ekspertów Deloitte i użytkowników aplikacji. Obecnie partnerstwo dotyczy Europy Środkowej, ale równolegle trwają prace nad poszerzeniem go min. o Kanadę, Hiszpanię, Amerykę Południową i Bliski Wschód.