Gotówka wciąż jeszcze jest w obiegu, choć wiele osób uznaje ją za „gatunek skazany na wymarcie”, podobnie jak plastikowe karty płatnicze. Jednak to świat cyfrowych płatności – zarówno tych konsumenckich, jak i firmowych – rozwija się szybciej niż kiedykolwiek wcześniej.
Formy płatności ulegają zmianom, ponieważ zmienia się klient. Nowoczesny konsument jest obecny zakupowo w wielu kanałach, dlatego też chce płacić „omnichannel”. Siłą nabywczą stają się przedstawiciele Pokolenia Z, dziś nastolatkowie, ale – jak wyliczyli amerykańscy naukowcy – w 2020 roku będą stanowili 1/3 tamtejszego społeczeństwa. Te osoby nie pamiętają czasów sprzed Googla, Snapchata, Amazona czy Apple, a ich wybory i styl działania mocno oddziaływają również na starsze pokolenia. To właśnie młode pokolenie chce płacić za swoje zakupy wszędzie i o każdej porze, mało tego – chce kupować, nawet nie mając środków. Powszechne staje się także oczekiwanie dodatkowych benefitów za dokonanie zakupu, np. w postaci bonów zniżkowych.
Przyszłość płatności to nie tylko futurystyczne rozwiązania, jak wszczepiane pod skórę implanty z NFC, czy neuropłatności, które będą umożliwiać wykonywanie płatności na poziomie fal mózgowych. To przede wszystkim stały rozwój ekosystemów płatniczych, nad którymi równolegle pracuje wiele firm. Banki i FinTechy będą napędzać przyszłość transformacji płatności. Banki mają rozpoznawalność marki, wiedzę branżową i bazę klientów na dużą skalę. FinTechy zaś wypracowały przełomowe technologie i wykazują niekiedy wręcz zaskakującą elastyczność rynkową.
To właśnie na tym dynamicznie rozwijającym się rynku działa Mash. Oferujemy rozwiązania z zakresu POS lending, czyli pożyczki prosto z terminala płatniczego w sklepie, możliwość dokonywania zakupów bez konieczności korzystania z gotówki czy kart płatniczych. W naszym działaniu kierujemy się zasadą jak najlepszego wyboru dla klienta. Klient, wybierając na terminalu Mash, zyskuje odroczoną do 14 dni płatność, a następnie możliwość kredytowania zakupu.
Rozwiązania Mash są całkowicie bezpłatne, zarówno dla właścicieli sklepów, jak i dla kupujących. Mamy w planie również wdrożenia w sklepach internetowych.
Więcej na temat przyszłości systemów płatniczy będzie się można dowiedzieć podczas FinTech & InsurTech Digital Congress (10-11 maja 2018, The Westin Warsaw Hotel): https://fintechdigitalcongress.pl/.
Źródło: money.pl